
Geef je loonopgave door
InloggenLoonopgave
Jaarlijks vragen we klanten met een collectieve inkomensverzekering de loonopgave te doen. Met de loonopgave zorgen we er voor dat:
- de verzekering(en) blijven aansluiten op de actuele situatie van je bedrijf;
- we bij ziekte of arbeidsongeschiktheid de juiste vergoeding(en) kunnen betalen;
- je de juiste premie betaalt.
Daarnaast kunnen we waar nodig deze gegevens gebruiken om het premiepercentage voor 2024 vast te stellen of om een verlengingsvoorstel per 1 januari 2024 te doen.
Met de loonontwikkeling op dit moment is het nu nóg belangrijker om de loonopgave te doen. Als we je loonopgave niet ontvangen, zijn we onvoldoende op de hoogte van de actuele situatie van je bedrijf. Zo kan het zijn dat je bedrijf onvoldoende verzekerd is.
Video loonopgave in Mijn NN Zakelijk
Welke gegevens heb je nodig om de loonopgave te doen?
Tijdens de loonopgave kunnen we je onder andere vragen om je loon- en werknemersgegevens. Deze gegevens staan vermeld op je verzamelloonstaat. Houd daarom de verzamelloonstaat bij de hand.
Rekenhulp module Ziekteverzuim Calamiteiten

Tijdens de loonopgave voor de module Ziekteverzuim Calamiteiten vragen we naast de loon- en werknemersgegevens ook om het doorbetaald loon bij ziekte. Zo kunnen we het recht op en de hoogte van een eventuele vergoeding bepalen.
Voor de berekening van het doorbetaald loon bij ziekte kun je gebruik maken van de rekenhulp 2022. Je kunt deze berekening uploaden bij de laatste stap van de loonopgave. De rekenhulp 2023 kun je gebruiken om de gegevens van 2022 alvast in te voeren en bij te houden.
Veelgestelde vragen en tips
Heb je nog vragen over het doen van de loonopgave? Bekijk dan hieronder de veelgestelde vragen. Doe je de loonopgave voor Calamiteiten? Bekijk hieronder dan onze tips over wat je nodig hebt om soepel deze loonopgave te doen.