Met de Autoverzekering van Nationale-Nederlanden is ook je elektrische auto goed verzekerd. Je hebt geen speciale dekking of verzekering nodig.
Niet alleen de leeftijd van je auto is belangrijk bij het kiezen van je Autoverzekering. Ook de dekking telt mee. Bij een minder uitgebreide dekking, moet je sommige schade zelf betalen.
In de polisvoorwaarden lees je precies waarvoor je wel en niet bent verzekerd.
Je bent onder andere niet verzekerd voor schade of hulp als je:
Heb je autoschade en ben je niet tevreden over de afhandeling? Dan krijg je 4x de maandpremie terug op je rekening.
Met de module Pechhulp krijg je 24/7 hulp als je elektrische auto stuk gaat door een mechanische of elektrische storing, en je niet (verder) kunt rijden. Je kunt kiezen tussen twee dekkingsgebieden: Nederland of Europa.
Soort hulp | Dekkingsgebied Nederland | Dekkingsgebied Europa |
---|---|---|
24/7 Hulp bij pech als je auto kapotgaat in Nederland | ✔ | |
24/7 Hulp bij pech als je auto kapotgaat in Europa | ✔ | |
Er wordt een noodreparatie uitgevoerd om veilig verder te rijden | ✔ | ✔ |
Je auto wordt naar de dichtstbijzijnde garage gebracht | ✔ | ✔ |
Jij en je passagiers worden bij pech in Nederland naar een adres in Nederland gebracht | ✔ | |
Jij en je passagiers worden bij pech in Europa naar de dichtstbijzijnde garage gebracht | ✔ | |
Transportkosten van auto en bagage naar Nederland als reparatie in buitenland niet mogelijk is | ✔ | |
Vervangende auto | max. 5 werkdagen | max. 21 dagen en 2 keer per jaar |
Aantal keer per verzekeringsjaar dat je bij pech verzekerd bent | 4 | 7 |
Aantal overnachtingen (€ 80 per persoon per nacht) | 1 | 3 |
In Nederland krijg je hulp bij autopech in het hele land, behalve op Vlieland en Schiermonnikoog. Bij dekkingsgebied Europa krijg je hulp in de landen die zijn aangegeven op je groene kaart, behalve Nederland. Wil je in Nederland én Europa hulp bij autopech? Dan heb je de module Pechhulp Nederland en de module Pechhulp Europa nodig.
In de polisvoorwaarden lees je precies waarvoor je wel en niet bent verzekerd met de module Pechhulp.
Met de module Rechtsbijstand krijg je hulp bij juridische conflicten in het verkeer die te maken hebben met je elektrische auto. Bijvoorbeeld als je:
In de polisvoorwaarden lees je precies waarvoor je wel en niet bent verzekerd met de module Rechtsbijstand.
TIP! Met de Rechtsbijstandverzekering inclusief module Verkeer ben je uitgebreider verzekerd dan met de module Rechtsbijstand bij de Autoverzekering. Want je bent dan ook verzekerd als voetganger, fietser of passagier van bus, boot, trein en vliegtuig. Nieuwsgierig?
Met de module Schade Inzittenden zijn bestuurder én passagiers verzekerd bij een ongeluk met je elektrische auto. Of je nou zelf veroorzaakt of niet. Valt de schade onder je Autoverzekering? Dan ben je tot € 1.000.000,- per gebeurtenis verzekerd.
In de polisvoorwaarden lees je precies waarvoor je wel en niet bent verzekerd met de module Schade Inzittenden.
Bij Nationale-Nederlanden kan je no-claimkorting oplopen tot maar liefst 80%. Hoe werkt dit? Tijdens de periode dat je Autoverzekering loopt, bouw je schadevrije jaren op. Voor elk jaar dat je geen schade claimt, ontvang je korting op je premie. Dit kan oplopen tot 80%.
Verzeker je twee, drie of vier auto’s en/of motoren binnen jouw gezin bij Nationale-Nederlanden? Dan ontvang je 10% korting op de premie van de Auto- of Motorverzekering die je extra afsluit naast je andere auto en/of motor. Je gezinsleden moeten wel op hetzelfde adres wonen als jij. Gezinsleden zijn jijzelf, je inwonende partner en thuiswonende kind(eren).
De extra auto of motor verzeker je makkelijk online.
Met een werkende dashcam in de auto krijg je 2,5% korting op je premie.
Bij de dekking WA Plus en WA All risk kun je zelf een vrijwillig eigen risico kiezen. Dit is het bedrag dat je bij schade zelf betaalt. Hoe hoger het eigen risico, hoe lager de premie. Zorg ervoor dat je het eigen risico kunt betalen als dat nodig is.
Bij Nationale-Nederlanden werken we samen met het herstelnetwerk van Schadegarant. Kies je toch liever voor een andere garage? Dan betaal je bij ruitreparatie een vast eigen risico van € 150,-. Bij andere schades en bij ruitvervanging betaal je een extra eigen risico van € 400,-. Dat eigen risico komt boven op het vrijwillige eigen risico dat je kiest.
Je kunt je premie per maand of per jaar betalen. Betaal je per jaar? Dan krijg je 3% korting. Tijdens het berekenen van je premie of het afsluiten van je verzekering wordt dit automatisch van de prijs afgehaald.
Je kiest zelf op welke dag van de maand de premie wordt afgeschreven. Zo kun je de ideale dag instellen.
Nationale-Nederlanden Bank N.V. is de bemiddelaar van deze verzekering. Je sluit de Autoverzekering eenvoudig online via ons af zonder advies. Wij brengen deze verzekering onder bij de verzekeraar Nationale-Nederlanden Schadeverzekering Maatschappij N.V. Wijzigingen regel je ook via ons. Wij ontvangen een vast percentage van je premie als provisie.
Voor advies kun je terecht bij een onafhankelijk adviseur. Via de adviseur sluit je een andere Autoverzekering van Nationale-Nederlanden af dan op nn.nl. De dekkingen en voorwaarden zijn anders.
Bij de dekking WA Plus en All risk kun je zelf een eigen risico kiezen. Met een eigen risico betaal je een deel van de schade zelf. Je kunt kiezen voor een eigen risico van € 0,-, € 150,-, € 300,-, € 600,- of € 1.200,-. Het eigen risico staat op je polisblad, in mijn.nn en in de app.
Bij Nationale-Nederlanden werkt de verzekeraar samen met het herstelnetwerk van Schadegarant. Kies je toch liever voor een andere garage? Dan betaal je bij ruitreparatie een vast eigen risico van € 150,-. Bij andere schades en bij ruitvervanging betaal je een extra eigen risico van € 400,-. Dat eigen risico komt boven op het eigen risico dat je hebt gekozen.
Je kunt de schadevrije jaren die je hebt opgebouwd overdragen aan je (ex-)partner. Zo draag je je schadevrije jaren over:
Heb je een Autoverzekering via ons? Dan vind je jouw schadevrije jaren op je polisblad, in mijn.nn en in de app.
Ben je (nog) geen klant? Vraag dan je schadevrije jaren op bij je huidige verzekeraar. Bij het opzeggen van een autoverzekering krijg je een royementsverklaring. Daarin staat het aantal schadevrije jaren dat je hebt opgebouwd. Of het aantal negatieve schadevrije jaren dat je hebt.
Is dit je eerste motorverzekering? Dan heb je nul schadevrije jaren. Tenzij iemand schadevrije jaren aan je heeft overgedragen.
Bij WA Plus en WA All risk krijg je twee jaar nieuw- of aanschafwaardegarantie. Die geldt wanneer je auto wordt gestolen of total loss is.
Nieuwwaardegarantie
Heb je een nieuwe auto gekocht in Nederland, en is deze binnen twee jaar gestolen of onherstelbaar beschadigd? Dan krijg je met WA Plus en WA All risk de nieuwwaarde vergoed.
Aanschafwaardegarantie
Heb je een tweedehands auto gekocht, en is deze binnen twee jaar gestolen of onherstelbaar beschadigd? Dan krijg je met WA Plus en WA All risk de aanschafwaarde vergoed. Deze regeling geldt als je de auto kocht bij een officiële merk(sub)dealer, een BOVAG-erkend autobedrijf of een ander autobedrijf dat is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. En als de auto niet ouder is dan vijf jaar op het moment van aankoop.
Het beveiligen van je auto is in sommige gevallen een voorwaarde voor acceptatie. Beveiligen levert geen extra korting op, ook niet bij vrijwillige beveiliging.
De premie van je Autoverzekering hangt af van een aantal factoren, namelijk:
Na het berekenen van je premie kun je verder gaan en de Autoverzekering online aanvragen.
De Autoverzekering WA is het minst uitgebreid en dus betaal je een lagere premie. Je bent met deze verzekering alleen verzekerd voor de schade aan andermans auto, letsel bij anderen en spullen van anderen als jij aansprakelijk bent voor deze schade. Met de Autoverzekering WA ben je niet verzekerd voor schade aan je eigen auto.
Als je een Autoverzekering via ons afsluit, ontvang je een Internationaal Verzekeringsbewijs van de verzekeraar. Dit is het bewijs dat je auto is verzekerd. Je mag hem printen, maar je kunt ook de digitale versie opslaan in je telefoon. Op het bewijs staan belangrijke telefoonnummers en gegevens die je nodig hebt bij schade, pech of diefstal. Ook vind je terug in welke landen het Internationaal Verzekeringsbewijs geldig is.
Ga je naar het buitenland? Op je het Internationaal Verzekeringsbewijs staat in welke landen de kaart geldig is. Check voor vertrek ook even of een papieren versie verplicht is in de landen waar je doorheen reist.
Hoewel de namen op elkaar lijken, zit er een groot verschil tussen een WA-verzekering en een aansprakelijkheidsverzekering. Het zit zo.
Een belangrijk verschil is dus dat een WA-verzekering verplicht is, en een aansprakelijkheidsverzekering niet.
Vraag je de autoverzekering niet voor jezelf aan, maar voor een ander (bijvoorbeeld bij bewindvoering)? Neem dan contact op via 088 663 06 63 of de chat.
Hieronder vind je de meest recente voorwaarden van de Nationale-Nederlanden Autoverzekering. Op je polisblad of in mijn.nn vind je terug welke voorwaarden en dekkingen voor jou gelden.
In de verzekeringskaart staan de belangrijkste kenmerken van de Autoverzekering van Nationale-Nederlanden. Deze kaart helpt je om de voorwaarden te vergelijken met andere aanbieders.
Verzekeringskaart Autoverzekering WA
Na ontvangst van je polisblad heb je 14 dagen bedenktijd. Je kunt dan zonder reden je verzekering opzeggen en hoeft ook geen premie te betalen. Na deze 14 dagen bedenktijd is je verzekering dagelijks opzegbaar. Als je je verzekering niet opzegt, geldt er een contracttermijn van een jaar die stilzwijgend wordt verlengd.
Soms is het vanuit de verzekeraar nodig om de premie en/of de voorwaarden voor deze verzekering of voor alle of een deel van de klanten aan te passen. Dit kan per de verlengingsdatum van je verzekering.
Dit gebeurt bijvoorbeeld:
De aanpassing kan ook tussentijds worden doorgevoerd, bijvoorbeeld omdat dit vanuit wetgeving verplicht is.
Als de premie en/of de voorwaarden van een verzekering veranderen, dan informeert de verzekeraar je van tevoren. Bij een aanpassing per verlengingsdatum ontvang je minimaal één maand van tevoren bericht. Ook legt de verzekeraar uit waarom de premie en/of voorwaarden wijzigen, wat er gewijzigd wordt en per wanneer.
Ben je het eens met de verandering? Dan hoef je niets te doen. De verzekering loopt dan vanaf de wijzigingsdatum automatisch door met de veranderde premie en/of voorwaarden. Ben je het niet eens met de verandering? Dan kan de persoon die de verzekering heeft afgesloten de verzekering stoppen. Dit kan tot één maand nadat de verandering is medegedeeld via nn.nl of door een brief of e-mail te sturen. De verzekering loopt dan tot de dag waarop de verandering zou ingaan.
Als je een schade doorgeeft, stelt de verzekeraar vast wat er is gebeurd. En hoe groot de schade is. Dit doet de verzekeraar onder andere met behulp van de gegevens die op het schadeformulier staan, inlichtingen die jij en je (eventuele) tegenpartij de verzekeraar geven, en zo nodig verklaringen van getuigen. Je geeft de verzekeraar de informatie die zij nodig heeft.
Ben je verzekerd voor je schade? En is je tegenpartij aansprakelijk? Dan zal de verzekeraar jouw schade op hem proberen te verhalen. Of op zijn verzekeraar.
Ben je niet verzekerd voor je schade? En is je tegenpartij aansprakelijk? In sommige gevallen kan de verzekeraar je dan proberen te helpen om je schade te verhalen. Hoe dat werkt lees je op www.nn.nl/dsa.
Ben je zelf aansprakelijk? Dan neemt de verzekeraar contact op met je tegenpartij of zijn verzekeraar om zijn schade te regelen.
WA (Wettelijke Aansprakelijkheid)
De verzekeraar regelt de schade met de tegenpartij binnen de verplichtingen die zij heeft. Zij mag schade direct aan je tegenpartij vergoeden of met hem een schikking treffen. Let op! Heb je je tegenpartij laten weten dat je aansprakelijk bent? Of heb je toegezegd dat hij recht heeft op een schadevergoeding? Dan is de verzekeraar daar niet aan gebonden. Zij beoordeelt of je volgens de wet aansprakelijk bent voor de schade. Je bent bijvoorbeeld aansprakelijk als je een verkeersregel overtreedt: je hebt geen voorrang verleend met je auto en daardoor is het verkeersongeval ontstaan.
WA Plus en WA All risk
Heb je schade aan je eigen auto en kan de schade hersteld worden? Dan is de omvang van de schade gelijk aan de reparatiekosten. Behalve als de reparatiekosten van je auto hoger zijn dan het verschil tussen de dagwaarde meteen voor de gebeurtenis en de restwaarde.
Zijn de reparatiekosten van je auto hoger dan het verschil tussen de dagwaarde meteen voor de gebeurtenis en de restwaarde? Dan is je auto total loss. De omvang van de schade is dan gelijk aan dit verschil of als dat hoger is het verschil tussen de vervangingswaarde bij total loss volgens de ANWB-koerslijst plus 10 procent meteen voor de gebeurtenis en de restwaarde.
Ben je je auto kwijt door een gebeurtenis die onder het onderdeel Diefstal is verzekerd? Dan is de omvang van de schade gelijk aan: de dagwaarde meteen voor de gebeurtenis of als dat hoger is de vervangingswaarde bij total loss volgens de ANWB-koerslijst plus tien procent meteen voor de gebeurtenis.
Is er sprake van schade aan of diefstal van accessoires? Dan stelt de verzekeraar de omvang van de schade zo vast: de eerste 12 maanden na aanschaf schrijft zij 1,5% per maand (of een gedeelte daarvan) af op de aanschafprijs. Vanaf de 13e maand na aanschaf schrijft zij 1% per maand (of een gedeelte daarvan) af op de aanschafprijs.
Total loss
Is je auto total loss, of ben je je auto kwijt door een gebeurtenis die onder het onderdeel 'diefstal' is verzekerd? Dan vergoedt de verzekeraar de schade pas als je de eigendom van je auto aan de verzekeraar hebt overgedragen. Ook ben je verplicht om alle zaken die bij je auto horen aan de verzekeraar te overhandigen.
Meer informatie over wat er bij schade gebeurt en wat de verzekeraar uitkeert, lees je in hoofdstuk 8 van de polisvoorwaarden.
De Autoverzekering is geschikt voor alle Nederlandse huishoudens (ingezetenen) van 18 jaar en ouder die hun vermogen willen beschermen voor kosten die worden gemaakt bij schade van en door autobezit. De auto moet een Nederlands kenteken hebben.
We kunnen je op verschillende manieren helpen.
Regel het eenvoudig zelf of neem contact met ons op.