Service en contact: Beleggen

Hoe kan Sanne je helpen?

Chat met Sanne, onze digitale assistent. Komt die er niet uit? Binnen kantooruren neemt een collega het over.

Open de chat

Wijzigen

Contactgegevens wijzigen

Onderstaande gegevens kun je zelf meteen wijzigen in mijn.nn:

  • Je woonadres
  • Je e-mailadres
  • Je telefoonnummer

Log in op mijn.nn en kies 'Gegevens en instellingen'. Wijzig vervolgens je gegevens. Je wijziging wordt direct verwerkt.

Tegenrekening wijzigen

Je wijzigt je tegenrekening eenvoudig in mijn.nn:

  • Log in op mijn.nn.
  • Kies de rekening waarvan je de tegenrekening wilt wijzigen.
  • Kies bij ‘Zelf regelen’ voor ‘Tegenrekening wijzigen’.
Beleggingsrekening beëindigen

Beleggingsrekening (niet gekoppeld aan een hypotheek) beëindigen
Je kunt zelf je beleggingsrekening online beëindigen via mijn.nn. Je logt in op mijn.nn en kiest onder ‘Zelf regelen’ voor de optie 'Rekening beëindigen'. Het beëindigen van je rekening duurt vijf tot tien werkdagen. Afhankelijk van de fondsen waaruit je portefeuille is opgebouwd.

Nadat je beleggingen verkocht zijn, maken wij het saldo naar de tegenrekening over die bij ons bekend is.

Is je beleggingsrekening geblokkeerd? Dan kun je ons een schriftelijk verzoek doen. Stuur, vanaf het e-mailadres dat bij ons bekend is, een e-mail naar beleggen@nn.nl. Vermeld in het bericht het rekeningnummer dat je wilt opheffen. Wij laten je dan weten wat de mogelijkheden zijn om de rekening te beëindigen.

Beleggingsrekening (gekoppeld aan een hypotheek) beëindigen
Voor het beëindigen van de beleggingsrekening is toestemming van de hypotheekbank nodig. Je neemt voor de mogelijkheden contact op met je hypotheekbank of met je adviseur.

Loopt je hypotheek bij Nationale-Nederlanden? Neem dan contact met ons op via 088 663 06 63, van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 18.00 uur.

Weet je zeker dat je je rekening op korte termijn wilt beëindigen? Bijvoorbeeld omdat je je hypotheek aflost en je geen beleggingsrisico meer wilt lopen? Dan kun je overwegen om je beleggingsprofiel om te zetten naar ‘Liquide’. Het risico dat je loopt met beleggingsprofiel Liquide is gelijk aan het risico van Internetsparen. Zo zet je je beleggingsprofiel omzet naar ‘Liquide’:

  • Log in op mijn.nn of in de NN App en ga naar je beleggingsrekening.
  • In mijn.nn kies je onder ‘Zelf regelen’ voor ‘Beleggingsprofiel updaten’.
  • In de NN App tik je op het tandwieltje rechts bovenaan en kies je ‘Beleggingsprofiel updaten’.
  • Doorloop de vragenlijst tot aan de stap ‘Je risicobereidheid’.
  • In deze stap beantwoord je de vraag onder de voorbeeldsituatie (eindigend op ‘Vind je dit acceptabel?’) met ‘Nee’.
  • Kies bij de vraag daaronder: ‘Ik wil dit risico niet lopen’.
  • In het volgende scherm vink je aan: ‘Ik ga akkoord met het beleggingsprofiel Liquide’.
  • En kies je ‘Beleggingsprofiel opslaan’.

Het omzetten van je beleggingen naar liquide middelen duurt vijf tot tien werkdagen. En is afhankelijk van de fondsen waaruit je portefeuille is opgebouwd.

Andere wijziging doorgeven

Heb je andere vragen of wijzigingen? Bekijk dan deze pagina:

Je beleggingsrekening wijzigen


Informatie

Scheiding regelen

Bekijk de verschillende mogelijkheden op:

Scheiden en je beleggingsrekening

Heb je nog andere producten bij Nationale-Nederlanden? We helpen je graag op weg met wat je bij een scheiding nog meer moet regelen.

Uit elkaar, wat nu?

Geld storten en opnemen

Hoe stort ik geld op mijn beleggingsrekening?
Dat doe je door een bedrag over te maken vanaf je betaalrekening naar je beleggingsrekening. Het rekeningnummer van je beleggingsrekening vind je in mijn.nn en in de NN App. Maak het bedrag over vanaf de betaalrekening die je als vaste tegenrekening hebt opgegeven.

Heb je een Nationale-Nederlanden internetspaarrekening met dezelfde tegenrekening en tenaamstelling? Dan kun je ook vanaf je internetspaarrekening geld overmaken naar je beleggingsrekening.

Ook kun je in mijn.nn een automatische incasso aanzetten. Dit kan alleen bij (Basis) Beheerd Beleggen en Begeleid Beleggen. Ga hiervoor in mijn.nn naar je beleggingsrekening. En kies onder ‘Zelf regelen’ voor ‘Automatische inleg aanpassen’.

Hoe neem ik geld op van mijn beleggingsrekening?
Je kunt geld opnemen via mijn.nn en de NN App. In mijn.nn kies je bij je beleggingsrekening onder 'Zelf regelen' voor de optie 'Geld opnemen'. In de app zie je bij je beleggingsrekening de knop ‘Geld opnemen’.

Bij (Basis) Beheerd Beleggen verkopen wij dan (een deel van je) beleggingen. Dit duurt twee tot vijf werkdagen. Daarna maken we het geld over naar je betaalrekening.

Bij Begeleid Beleggen en bij Zelf Beleggen kun je alleen het saldo aan liquide middelen opnemen. Wil je meer opnemen, dan moet je eerst beleggingen verkopen.

Is je beleggingsrekening gekoppeld aan je hypotheek? Dan kun je geen geld opnemen via mijn.nn en de NN App. Controleer hiervoor de afspraken met je hypotheekbank.


Veelgestelde vragen over beleggen

Meer over beleggen

Zo neem je contact op

Chatten

Start de chat

Chat met Sanne, onze digitale assistent. Komt die er niet uit? Binnen kantooruren neemt een collega het over.

Bellen

088 663 06 63

Bereikbaar maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 18.00 uur. Houd rekening met een wachttijd.

E-mail

Contactformulier

Binnen 5 werkdagen reactie.



Onafhankelijk advies

Vind je adviseur

Met een onafhankelijk adviseur kijk je samen naar welk product bij je past.