10% korting*

Mobiele elektronica verzekeren

Aanvullende dekking Inboedelverzekering

  • Mobiele telefoons, tablets en laptops verzekerd
  • Verzekerd tegen schade door vallen en stoten
  • In heel Nederland verzekerd

Bereken je premie

Mobiele elektronica dekking

Je nieuwe telefoon valt per ongeluk. Of de laptop van je kind wordt gestolen op school. We hebben heel wat mobiele apparaten die al snel veel kosten. Met de module Mobiele elektronica zijn smartphones, laptops, tablets en wearable devices van het hele gezin goed verzekerd. Dit is een aanvullende dekking van de Inboedelverzekering.

Wel verzekerd

  • Schade door vallen en stoten
  • Schade en diefstal buitenshuis in heel Nederland

Goed om te weten! Waterschade, brandschade en diefstal in huis is al verzekerd met de Inboedelverzekering.

Niet verzekerd

  • Schade door normaal gebruik (zoals krassen)
  • Schade die langzaam ontstaat (bijvoorbeeld door slijtage of veroudering)
  • Schade door opzet

Deze spullen zijn verzekerd

In onderstaande tabel lees je welke spullen je standaard verzekert met de Inboedelverzekering. En waarvoor je de aanvullende module afsluit.

Apparaat Inboedelverzekering Mobiele Elektronica
Koptelefoon en oordopjes
Computers en computerapparatuur, zoals opladers, modems, printers
Informatie-, beeld- en geluidsdragers, zoals cd’s, dvd’s, usb-sticks, memory cards en elpees;
Videocamera
Fotocamera
Cd-, dvd- en MP3-speler
Tv’s
Spelcomputers
Navigatieapparatuur
Smartphone
Tablet
Laptop
Smartwatch en stappenteller
Smartglasses
E-reader

We geven hier alleen een samenvatting van de dekkingen. In de polisvoorwaarden van de Woonverzekering lees je in hoofdstuk 4.13 precies wat wel en niet gedekt is.

Aanvullende module of losse telefoonverzekering

Koop je een nieuwe telefoon, tablet of laptop? Dan kun je daar soms een losse verzekering bij afsluiten. Je verzekert daarmee dat ene apparaat. Kies je voor Inboedelverzekering inclusief module Mobiele elektronica? Dan is niet alleen je nieuwe mobiele telefoon verzekerd. Ook andere mobiele elektronica, zoals een tablet, laptop en wearable devices. De mobiele apparaten van je hele gezin zijn meeverzekerd. Er kunnen ook verschillen zijn in de dekking.

Schade: repareren, vervangen of vergoeden

Bij schade worden je apparaten snel, goed én duurzaam hersteld. Is reparatie niet mogelijk? Of is het apparaat gestolen? Dan geldt het volgende:

  • Apparaat is jonger dan 1 jaar: Je krijgt een nieuw, vervangend toestel of de nieuwwaarde vergoed.
  • Apparaat is 1 t/m 5 jaar oud: Je krijgt hetzelfde of een soortgelijk refurbisched apparaat. Dit heet de als-nieuw-regeling. Wil je dit liever niet? Dan krijg je de dagwaarde vergoed.
  • Apparaat is ouder dan 5 jaar: Je krijgt de restwaarde vergoed.

De maximale vergoeding is € 7.500,- per gebeurtenis.

Wat bedoelen we met refurbished?

Een refurbished telefoon is bijvoorbeeld gecontroleerd, geüpdatet en schoongemaakt. Hij heeft ook een nieuw scherm, nieuwe batterij, en garantie.

mobiele telefoon


Wat kost de aanvullende dekking?

De premie voor de module Mobiele elektronica hangt onder andere af van je gezinssamenstelling. Heb je nog geen Inboedelverzekering van Nationale-Nederlanden? Bereken dan online je premie in twee stappen.

Heb je de Inboedelverzekering al? Ga dan naar mijn.nn en kies ‘Verzekering wijzigen’. Daar zie je jouw premie voor de aanvullende dekking.


Veelgestelde vragen

Hoe hoog is het eigen risico?

Bij de Inboedelverzekering kies voor een eigen risico van € 0,- of € 100,-. Dit geldt ook voor de module Mobiele elektronica. Kies je voor € 100,-? Dan betaal je dat bedrag zelf als er schade wordt hersteld. Of het bedrag wordt van je schadevergoeding afgetrokken. Je krijgt dan dus € 100,- minder vergoed.

Ik heb mijn telefoon laten vallen. Het scherm is kapot. Kan ik dit laten repareren?

Heb je schade aan je smartphone of andere mobiele elektronica? Dit kun je 24/7 online doorgeven via mijn.nn. Je telefoon wordt dan hersteld via het professioneel herstelnetwerk.

Wil je de schade zelf (laten) repareren? Maak dan eerst hierover afspraken met de verzekeraar of de expert die wordt ingeschakeld.

Ik heb de telefoon van iemand anders laten vallen. Ben ik hiervoor verzekerd?

Is de mobiele telefoon van iemand in je gezin? Dan is deze meeverzekerd. Is het toestel van iemand anders? Dan valt de schade niet onder deze verzekering. Misschien wel onder een Aansprakelijkheidsverzekering als je die hebt.

Is waterschade aan mijn telefoon gedekt?

Ja, waterschade is gedekt met de Inboedelverzekering. Bijvoorbeeld bij lekkage. Veroorzaak je per ongeluk zelf waterschade aan je smartphone of andere mobiele elektronica? Dan valt dit onder de module Mobiele elektronica. Denk hierbij aan een glas limonade dat over je laptop valt. Of je mobiele telefoon die uit je broekzak in het toilet valt.

Het oplaadpunt van mijn tablet is kapot. Valt dit onder de verzekering?

Nee. Als je tablet kapot gaat zonder oorzaak van buitenaf dan is dit niet verzekerd. We noemen dit eigen gebrek.

Module Mobiele elektronica afsluiten

Je kunt de module Mobiele elektronica afsluiten bij de Inboedelverzekering bij de Woonverzekering.

Inboedelverzekering met module afsluiten

Heb je al een Inboedel- of Woonverzekering? Dan kun je makkelijk online je verzekering wijzigen en de module afsluiten.

Ga naar mijn.nn

Je bemiddelaar

Nationale-Nederlanden Bank N.V. is de bemiddelaar van deze verzekering. Je sluit de Woonverzekering eenvoudig online via ons af zonder advies. Wij brengen deze verzekering onder bij de verzekeraar Nationale-Nederlanden Schadeverzekering Maatschappij N.V. Wijzigingen regel je ook via ons. Wij ontvangen een vast percentage van je premie als provisie.

Lees meer over je bemiddelaar

Belangrijke informatie over je Inboedelverzekering

Bekijk polisvoorwaarden

Hieronder vind je de meest recente voorwaarden van de Nationale-Nederlanden Woonverzekering. Op je polisblad en in mijn.nn vind je terug welke voorwaarden en dekkingen voor jou gelden.

Bekijk verzekeringskaart

In de verzekeringskaart staan de belangrijkste kenmerken van de Inboedelverzekering van Nationale-Nederlanden. Deze kaart helpt je om de voorwaarden te vergelijken met andere aanbieders.

Verzekeringskaart Inboedelverzekering

Afschrijvingslijst

Download hieronder de afschrijvingslijst.

Bedenktijd, contractduur en opzegtermijn

Na ontvangst van je polisblad heb je 14 dagen bedenktijd. Je kunt dan zonder reden je verzekering opzeggen en hoeft ook geen premie te betalen. Na deze 14 dagen bedenktijd is je verzekering dagelijks opzegbaar. Als je je verzekering niet opzegt, geldt er een contracttermijn van een jaar die stilzwijgend wordt verlengd.

Aanpassing van premie en voorwaarden

Soms is het nodig om de premie en/of de voorwaarden voor deze verzekering of voor alle of een deel van de klanten aan te passen. Dit kan per de verlengingsdatum van je verzekering.

Dit gebeurt bijvoorbeeld:

  • als de premie-inkomsten niet meer voldoende zijn om de schades te betalen of als de verzekering verlies oplevert;
  • als de verzekering en/of de manier waarop de premie berekend wordt verandert;
  • door rekening te houden met de de concurrentiepositie;
  • in geval van veranderingen in wet- en regelgeving;
  • in geval van economische en/of maatschappelijke ontwikkelingen.

De aanpassing kan ook tussentijds worden doorgevoerd, bijvoorbeeld omdat dit vanuit wetgeving verplicht is.

Als de premie en/of de voorwaarden van een verzekering veranderen, dan informeren wij je van tevoren. Bij een aanpassing per verlengingsdatum ontvang je minimaal één maand van tevoren bericht van ons. Ook leggen wij uit waarom de premie en/of voorwaarden wijzigen, wat er gewijzigd wordt en per wanneer.

Ben je het eens met de verandering? Dan hoef je niets te doen. De verzekering loopt dan vanaf de wijzigingsdatum automatisch door met de veranderde premie en/of voorwaarden. Ben je het niet eens met de verandering? Dan kan de persoon die de verzekering heeft afgesloten de verzekering stoppen. Dit kan tot één maand nadat de verandering is medegedeeld via nn.nl of door ons een brief of e-mail te sturen. De verzekering loopt dan tot de dag waarop de verandering zou ingaan.

Wat gebeurt er bij schade

Schade meld je eenvoudig online via mijn.nn. Hier geef je alle informatie door die nodig is om je schade te beoordelen. Naast informatie over de schade zelf, kunnen dit ook aanvullende documenten zijn. Denk aan aankoopnota’s of een getuigenverklaring. Per schade zie je welke informatie we van je nodig hebben. Als er informatie, wordt er contact met je opgenomen om deze op te vragen.

Hoe gaat het verder?

Je kunt bij het melden van schade kiezen of je het laat herstellen door één van onze professionele herstellers, of dat je het zelf herstelt of laat herstellen. Kies je voor één van onze herstellers, dan wordt de betaling direct met de hersteller geregeld. Je hoeft niets voor de schieten en betaalt alleen een eventueel zelf gekozen eigen risico. Wil je de schade zelf (laten) repareren? Maak dan eerst hierover afspraken met Nationale-Nederlanden of de expert die wordt ingeschakeld. Je krijgt de materialen vergoed, en een bedrag voor je tijd.

Als alle benodigde informatie binnen is, wordt eerst gekeken of de schade onder de dekking valt. Soms doet iemand van Nationale-Nederlanden dat, en als het nodig is wordt er een expert ingeschakeld. De expert bepaalt dan het schadebedrag en de oorzaak van de schade. Is erkend dat Nationale-Nederlanden de schade aan jou gaat vergoeden? Dan wordt het schadebedrag bepaald.

Schadebedrag en je inboedel: nieuw- en dagwaarde

Heb je schade aan je inboedel? Dan krijg je de nieuwwaarde vergoed voor spullen tot en met 5 jaar oud, die niet kunnen worden hersteld of vervangen. Bij spullen ouder dan 5 jaar krijg je de dagwaarde vergoed. Bij tweedehands aangeschafte spullen krijg je ook de dagwaarde vergoed.

Bij onherstelbare schade aan mobiele elektronica tot en met 5 jaar oud ontvang je een vergelijkbaar als-nieuw toestel. Als je hiervan afziet, krijg je in het eerste jaar de nieuwwaarde vergoed. Daarna de dagwaarde.

Schadebedrag; wat als je het niet eens bent?

Als is vastgesteld dat de schade onder de dekking valt en de schade wordt vergoed, wordt het schadebedrag bepaald. Ben je het niet eens met het schadebedrag dat de expert vaststelt? Dan mag je ook zelf een expert inschakelen. Dit heet een contra-expert. Meer informatie hierover vind je in de polisvoorwaarden onder het hoofdstuk ‘Wat gebeurt er bij schade en wat keren wij uit?’.

Goed om te weten: Laat je de schade via ons herstelnetwerk herstellen? Dan regelt Nationale-Nederlanden de betaling rechtstreeks met de hersteller.

Duurzaam herstel van de schade

Bij elke schade aan je woning of inboedel wordt eerst gekeken of de schade kan worden gerepareerd. Of dat de beschadigde of gestolen spullen kunnen worden vervangen. Bijvoorbeeld je parketvloer, tapijt of meubels. We werken met een duurzaam en professioneel herstelnetwerk. Deze herstellers zijn in het bezit van het keurmerk GroenGedaan! Zo wordt je schade op een duurzame manier goed en snel hersteld, op een moment dat het jou uitkomt.

Lees meer over duurzaam herstellen

Schadeherstel van je woning

De omvang van de schade wordt vastgesteld op basis van het verschil in de waarde van je woning direct voor en direct na de gebeurtenis. Daarbij kan worden uitgegaan van de reparatiekosten, de herbouwwaarde (het bedrag wat nodig is om je woning in dezelfde staat weer opnieuw te bouwen) of de verkoopwaarde. Meer informatie over wat er bij schade gebeurt en wat je krijgt uitgekeerd, lees je in hoofdstuk 8 van de polisvoorwaarden.

Jouw polisvoorwaarden

Bekijk op je polisblad welke versie van de polisvoorwaarden je hebt. Je polisblad en de polisvoorwaarden vind je terug in mijn.nn en de NN App.

Doelgroepomschrijving

De Inboedelverzekering is geschikt voor alle Nederlandse huishoudens (inwoners van 18 jaar en ouder). En die hun vermogen willen beschermen voor de kosten bij schade aan de inboedel in hun koop- of huurwoning.


Nationale-Nederlanden Inboedelverzekering afsluiten

Bereken je premie

Service en Contact

We kunnen je op verschillende manieren helpen.

Regel het eenvoudig zelf of neem contact met ons op.

Naar Service en Contact